Boliden

IT Help Desk Support

Boliden

 

time type

Full time

 

time left to apply

End Date: March 10, 2025

 

job requisition id

JOB_011562

 

  • Boliden är ett högteknologiskt metallföretag med egna gruvor och smältverk som arbetar långsiktigt för att garantera samhällets tillgång till bas- och ädelmetaller. Under ett sekel har vårt arbete varit en del av de värdekedjor som format det moderna samhället. På Boliden vet vi att de metaller vi bryter och gör tillgängliga kommer att fortsätta spela en avgörande roll i framtiden – det viktiga är hur vi producerar dem. Bli en del av oss och möjliggör förändring för kommande generationer.

 

Om jobbet: 

 

I rollen som ServiceDesk-agent kommer du att supporta Bolidens anställda så att de kan arbeta så effektivt som möjligt. Du kommer att vara en del av vår ServiceDesk som är den centrala supporten för många av våra IT-system inom Bolidenkoncernen.

 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att hantera inkommande ärenden från hela koncernen i vårt ärendehanteringssystem, via telefon och mail. Du förväntas kunna lösa tekniska problem, utföra administrativa uppgifter som kontohantering och eskalering av supportärenden. Vår ServiceDesk ska även se till att hålla användare informerade om aktuella ärenden och kända problem i IT-miljön.

 

Arbetsuppgifter:

  • Hantera dagliga IT-supportärenden och hjälpa användare med tekniska problem.
  • Registrera, prioritera och följa upp incidenter enligt överenskomna SLA:er.
  • Uppdatera och underhålla dokumentation och guider för användare och interna processer.
  • Samarbeta med andra IT-team och avdelningar för att säkerställa att användarna får snabb och effektiv hjälp.
  • Ge användare utbildning och support för att använda olika IT-system och applikationer effektivt.
  • Delta i IT-projekt och initiativ, särskilt de som rör löpande förbättringsarbete och förbättring av IT-tjänster.

 

  • Kvalifikationer:
  • Gymnasieutbildning med inriktning mot teknik, IT, service eller liknande.
  • Goda kunskaper i IT och genuint intresse för att lösa kundproblem.
  • Erfarenhet av serviceyrke och kundbemötande, gärna från support eller motsvarande.
  • Gärna kunskap om ITIL-processer och erfarenhet av ServiceNow.
  • Utmärkta kommunikationsfärdigheter.

 

  • Ansök idag för att vara en del av något verkligt meningsfullt!

 

  • På Boliden är mångfald och inkludering drivkrafter för innovation. Vi vet att olika perspektiv och erfarenheter stärker oss och hjälper oss att ligga i framkant av en viktig och spännande bransch. Därför uppmuntrar vi ansökningar från personer med olika bakgrunder och synpunkter. Tillsammans bygger vi en arbetsplats där alla kan känna sig trygga och inspirerade att nå sin fulla potential.

 

Vill du veta mer om tjänsten?

I denna rekryteringsprocess samarbetar Boliden med ManpowerGroup.

 

Kontakta gärna vår rekryteringskonsult Tom Jakobsen på 070-270 27 67 eller mejla: tom.jakobsen@jeffersonwells.se

 

Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt då vi kör en löpande process

– och senast den 10 mars 2025.

---------------------------------------------------------------------

 

Important!  If you are a current employee within Boliden you shouldn't complete the application at this site, please log on to your Workday account and apply through "Find Jobs".

 

Drive change for generations to come

 

We are a company in constant development and every workday we explore how we can improve modern life and society. Our metals are a key component in creating a more sustainable future and we take great pride in the impact we make every day. Are you ready to contribute with your curiosity, personality, skill-set and unique background? Be you and challenge us - let's drive change for generations to come!

 

 

Ansök nu

 

Sista ansökningsdag : 10 mars . Arbetsort : Boliden . Publicerat : 14 februari

Kategorier : Data & IT Kontor & Administration Kundservice Teknik & Ingenjör


Senaste jobben från Boliden

Alla jobb hos Boliden

Liknande jobb IT Help Desk Support