Östersunds kommun

Administrativ samordnare till hemtjänst Staden nedre

Är du en flexibel person som gillar att samarbeta och trivs med ett varierat arbete? Då kan det vara dig vi söker!

Sektor hemtjänst- och särskilt boende vid Vård- och omsorgsförvaltningen i Östersunds kommun söker nu en administrativ samordnare till hemtjänst Staden nedre. Du kommer att vara anställd på enheten men tjänsten innefattar även att du vid behov kan komma att arbeta och hjälpa till på någon av de andra hemtjänstgrupperna som tillhör hemtjänst Centrala. 

Hemtjänst Centrala består av sju olika hemtjänstgrupper där Staden nedre tillsammans med fyra andra grupper har sitt kontor på Östergäng i centrala Östersund. När behov finns kommer du i första hand att hjälpa de administrativa samordnarna som arbetar i samma byggnad, men det kan även vara aktuellt på hemtjänsten i Torvalla eller på Frösön. Arbetstiderna är vardagar 07.00 - 16.00.

Hos oss på hemtjänst Staden nedre kommer du att ingå i ett positivt och engagerat arbetslag där vi bryr oss om och värnar om varandra. Som samordnare kommer du även att delta i gemensamma träffar för samordnare inom hemtjänsten, där utrymme för erfarenhetsutbyte och samarbete finns. Träffarna främjar även det kollegiala stödet. 

 

Ditt nya jobb 

Du kommer att arbeta tillsammans i ett team bestående av enhetschef, samordnare, undersköterskor, vårdbiträden, distriktssköterskor, fysioterapeut och arbetsterapeut. Som administrativ samordnare är du direkt underställd enhetschef och har en central roll i att planera och organisera det dagliga arbetet i hemtjänsten. Det innefattar att schemaplanera, bemanna, stötta hemtjänstpersonalen i deras arbete, boka in utbildningar samt planera för- och boka in timvikarier vid frånvaro. 

Rollen kräver att du trivs med att ha många sociala kontakter då du i det dagliga arbetet har kontakt med medborgare, deras anhöriga och samordnar med andra verksamheter som berör medborgarna. Det kan till exempel vara med sjukvårdspersonal och biståndshandläggare. En annan viktig arbetsuppgift är att administrera i olika verksamhetssystem såsom Heroma, Kompanion och Viva.

 

Vanliga arbetsuppgifter

Arbetet innehåller administrativa uppgifter och innebär såväl ett självständigt arbete och ett nära samarbete med enhetschef, sektorsadministratör och övriga medarbetare inom enheten samt med andra parter. Med din helhetssyn, goda omdöme och tydliga kommunikation ser du till att det dagliga arbetet på enheten fungerar. Det kan exempelvis innebära att:

 

  • Bemanna och schemaplanera utifrån ekonomiska ramar/beslutade timmar
  • och fastställda arbetstidslagar
  • Planera introduktion för nyanställda, praktikanter och feriearbetare
  • Vara delaktig i enhetens verksamhetsplanering och månadsuppföljningar
  • Administrera i verksamhetssystem 
  • Kommunicera med biståndshandläggare, medborgare och deras anhöriga
  • Samarbeta med enhetens team bestående av chef och legitimerad personal
  • Följa och implementera beslut och riktlinjer

 

Din kompetens

Krav 

  • Gymnasial utbildning
  • Erfarenhet av administrativt arbete
  • Två års arbetslivserfarenhet från äldreomsorg
  • Mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift
  • Mycket god datorvana

 

Meriterande

  • Erfarenhet av arbete i verksamhetssystemen Viva, kompanion, Heroma 

 

Vi söker dig 

Vi söker dig som är trygg, stabil och har lätt för att samarbeta med andra människor. Du är kommunikativ och har förmågan att anpassa ditt bemötande utifrån vem du talar med. I rollen planerar och organiserar du arbetet på ett effektivt sätt. Du behöver vara flexibel eftersom både dina arbetsuppgifter och din arbetsplats kan variera. Som person har du lätt för att arbeta självständigt och i team, samt har vilja och förmåga till att hjälpa och stötta andra. Det är viktigt att du uttrycker en positiv attityd till verksamheten samt handlar i enighet med fattade beslut, mål, policys och riktlinjer. Du arbetar resultatinriktat och har en god ekonomisk medvetenhet. 

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Så går rekryteringen till

Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju.

Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

 

Vad erbjuder vi?

Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html

 

Om Vård- och omsorgsförvaltningen

Att jobba med hjärtat hos oss på Vård- och omsorgsförvaltningen innebär att du bidrar till att skapa enklare, rikare och tryggare liv för invånarna i Östersund. Vi arbetar med människor i alla åldrar och strävar efter att alltid göra skillnad i vardagen. Det är viktigt. På riktigt.

 

Upplysningar

Ingela Nordlöf

Facklig representant Kommunal

Ann Edström Stork

Enhetschef

063-14 40 52

 

Sista ansökningsdag

2025-11-19

 

 

Ansök nu

 

Sista ansökningsdag : 19 november . Arbetsort : Östersund . Publicerat : För 3 timmar sedan

Kategorier : Kontor & Administration Offentliga jobb Övriga vårdtjänster


Senaste jobben från Östersunds kommun

Alla jobb hos Östersunds kommun

Liknande jobb Administrativ samordnare till hemtjänst Staden nedre