Jurek

HR-Specialist till Stadsfastighetsförvaltningen i Göteborg

Är du en driven och erfaren HR-specialist med passion för arbetsrätt? Vill du vara en del av ett engagerat team som arbetar för att skapa en hållbar och utvecklande arbetsmiljö? Då kan du vara den vi söker till Stadsfastighetsförvaltningen i Göteborg! Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och framåtblickande organisation där din kompetens och engagemang bidrar till verksamhetens utveckling!

 

Om tjänsten

På vår HR-avdelning arbetar engagerade och kreativa medarbetare med specialistkompetenser inom olika områden. Tillsammans med verksamheterna arbetar vi med områden som arbetsmiljö, arbetsrätt, lönebildning, medarbetarskap, ledarskap och strategisk kompetensförsörjning. Vi erbjuder ett kvalificerat stöd till förvaltningens samtliga chefer i både operativa och taktiska frågor. Vi vill ligga i framkant och driver ett framgångsrikt och aktivt utvecklingsarbete som bidrar till verksamhetsutveckling, stolta medarbetare och nöjda hyresgäster.

 

Dina främsta arbetsuppgifter och ansvarsområden innebär:

 

• Process- och utvecklingsansvar för området arbetsrätt vilket innebär att vara förvaltningens specialist inom detta område, säkerställa implementering av arbetssätt och uppdateringar i förvaltningen samt medverka i tvärgrupper inom staden.

 

• Att driva och kvalitetssäkra förvaltningens arbete och arbetssätt samt uppdaterar och föreslår förbättringsarbete inom området som du sedan även genomför.

 

• Tjänsten innebär också att vara HR stöd för ett verksamhetsområde inom förvaltningen där du är ett konsultativt stöd till chefer inom områden som till exempel arbetsmiljö, rehabilitering, samverkan, arbetsrätt och lönebildning.

 

• Att arbeta tillsammans med HR-teamet med att driva HR-arbetet på förvaltningen.

 

• Att arbeta nära de chefer som ingår i verksamheten och sitter i med i dess ledningsgrupp.

 

Om dig

Vi söker dig som har:

• Högskoleexamen med inriktning mot HR-frågor eller annan akademisk utbildning som bedöms relevant.

 

• Bred och gedigen erfarenhet av arbete som HR generalist.

 

• Tidigare har du arbetat med strategiskt och operativt stöd till chefer i bland annat arbetsrättsliga frågor, i samverkan med fackliga organisationer.

 

• Drivit utvecklingsarbete och förändringsarbete.

 

Meriterande är om du tidigare arbete inom offentlig förvaltning. Då denna tjänst innefattar specialistområde arbetsrätt vill vi att du har god vana och dokumenterad erfarenhet inom området. För att du skall lyckas i denna roll söker vi dig som är utvecklingsorienterad, socialt säker och förändringsorienterad, med förmåga att påverka andra. Som HR stöd behöver du vara lyhörd och ha förmåga att ta in och förstå andras synpunkter, göra dig förstådd och på ett pedagogiskt sätt framhålla de synpunkter du själv företräder. Du har förmåga att se sammanhang och kan lösa komplexa problem.

 

Du har en självklar integritet i yrkesrollen, där du agerar efter de värderingar som vår förvaltning företräder. För oss är jämställdhets- och mångfaldsarbete högt prioriterade områden, vilket förutsätter att det också linjerar med din värdegrund. Då vi arbetar och verkar i en värderingsbaserad organisationskultur behöver du ha med dig samma synsätt till vår förvaltning.

 

Vi erbjuder

Hos oss arbetar du i ett team med en hög kompetens inom HR och en förståelse för hur vi tillsammans bidrar till förvaltningens utveckling. Vi erbjuder en god arbetsmiljö, goda utvecklingsmöjligheter, förmåner och ett gott samarbete där vi ställer upp för varandra. Hållbar arbetsmiljö, hälsa och välbefinnande samt kompetensutveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet. Att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare är en självklarhet för oss. Hos oss värderas professionalism högt, men även humor och glädje är en viktig del.

 

Du kan läsa mer om förmåner med att arbeta inom Göteborgs Stad här:

 

https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon 

 

Din ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Göteborgs Stad med Jurek Recruitment & Consulting. Vid frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Hellner på malin.hellner@jurek.se.  Skicka in din ansökan genom länken i annonsen. Sista ansökningsdagen är den 19 november 2024.

 

Med hänsyn till GDPR tar vi ej emot ansökningar via epost.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Om verksamheten

Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals Göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.

 

Område

Göteborg

Anställning

Tills vidare

Omfattning

Heltid

 

 

Ansök nu

 

Sista ansökningsdag : 19 november . Arbetsort : Göteborg . Publicerat : Igår

Kategorier : HR & Organisation


Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek

Liknande jobb HR-Specialist till Stadsfastighetsförvaltningen i Göteborg